نوشته شده توسط : vavmusic

به گزارش صفحه اخبار واوموزیک حمید رسایی نماینده سابق مجلس که در مراسمی از خواننده زیرزمینی تقدیر کرد در اینستاگرامش به حواشی پیرامون این اتفاق واکنش نشان داد.

رسایی در این پست اینستاگرامی نوشت:

مراسم یک سالگی یکی از کانال های خبری _ سیاسی با گرایش طنز (فارس پلاس) بود. از برخی فعالان فضای مجازی هم دعوت شده بود تا در این مراسم حضور داشته باشند که بنده هم از جمله آنها بودم. وقتی وارد مراسم شدم و سخنرانی آقای ضرغامی شروع شد و ایشان از برخی میهمانان نام بردند، متوجه حضور آقای مقصودلو (معروف به تتلو) و خانم بهنوش بختیاری در مراسم شدم.

با تعجب همراه با شوخی از مدیر عامل خبرگزاری فارس که کنارم نشسته بود، پرسیدم این میهمانان خودشان آمدند یا شما با سکه دعوتشان کردید؟ آقای موسوی گفت که ما دعوتشان کردیم ولی پاکت و سکه ای در کار نیست، قرار است از برخی فعالان در فضای مجازی تقدیر کنیم. مناسبت تقدیر از این افراد را پرسیدم، گفتند برخی از چهره های فضای مجازی که به خاطر دفاع از انقلاب و ارزش های انقلاب در فضای مجازی مورد هجمه قرار گرفته اند را دعوت کردیم تا از آنها تقدیر کنیم و تاکید کردند که برخی از این میهمانان هم شاید ظاهرشان به تیپ ما نخورد اما تقدیر از آنها لازم است. ابتکار دوستان خبرگزاری فارس را پسندیدم و کارشان را تحسین کردم.

آقای موسوی با خنده گفت حالا که آمدید می خواهیم در زمان تقدیر از آنها روی جایگاه، شما را هم دعوت کنیم تا در کنار دوستان دیگر، هدیه آنها را بدهید، موافقید؟ خندیدم و گفتم بالاخره لنگه کفش هم در بیایان نعمت است! گفت از این بابت می گویم که تتلو را هم به روی جایگاه دعوت می کنیم، برای شما اشکالی ندارد؟ گفتم مگر تتلو جذام دارد که من از او بترسم و دوری کنم... این را نوشتم تا اصل داستان مشخص شود و کسی تصور نکند که برنامه ریزی خاصی برای آن صورت گرفته بود. این را هم تاکید می کنم که اگر از ابتدا می دانستم ترتیب مراسم به این شکل است و قرار است از این افراد تقدیر شود، باز هم در آن شرکت می کردم.

مراسم خوبی بود، خوبتر از آن ایده تقدیر از کسانی بود که در فضای مجازی فعالیت دارند و بواسطه نظراتشان، مورد هجمه قرار گرفته اند. تیپ های مختلفی هم تقدیر شدند: محیط بان، مجری، خبرنگار، خواننده، هنرپیشه تا همسر مدافع حرمی که در فضای مجازی فعالیت دارد. تقدیر و تشکر از برخی تیپ های اجتماعی، همواره بوده و باید هم باشد اما چرا باید ما از توجه و تقدیر از بخش دیگر جامعه غفلت کنیم، چرا اجازه می دهیم که ما را از آنها و آنها را از ما بترسانند، آن هم در حالی که مشترکات زیادی داریم!



:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

در مورد فرایند یادگیری موسیقی درکودکان به نكات زیر توجه کنید :

 

۱ – بسیار عالی است اگر شما نیز همزمان با کودک خود اقدام به یادگیری نوازندگی یک ساز موسیقی کنید و چه بهتر که انتخاب شما همان ساز فرزندتان باشد.

۲ – صبر کنید تا کودکتان برای آموزش آماده شود, برای شروع دروس موسیقی بهتر است تا سن 5 سالگی صبر کنید مگر اینکه متوجه شوید فرزندتان رگه هایی از نبوغ را داراست.

۳ – در آغاز هر نوع فشار برای نواختن و تمرین را از روی فرزندتان بردارید . با مجبور کردن کودک به ۴ ساعت تمرین در روز تنها عشق او به موسیقی را از بین میبرید. اوایل به کودک خود اجازه دهید هر زمان که مایل است تمرین کند و در ادامه با 5 دقیقه در روز شروع کنید و سپس این زمان را آهسته آهسته بالا ببرید.حتما توجه داشته باشید که زمان تمرین متناسب با توان ذهنی کودک در تمرکز بر موضوع مورد نظر باشد .

آموزشگاه موسیقی محدوده جردن

۴ - تا جایی که می توانید سعی کنید موسیقی را برای کودک سرگرم کننده سازید مثلا اگر خودتان مشغول نوازندگی هستید از او بخواهید که متناسب با تواناییهایش با شما همراهی کند.

5 – مطمئن شوید که کودکتان حقیقتا معلم موسیقی خود را دوست دارد در غیر این صورت به سرعت معلم او را عوض کنید.

۶ – برای کودک خود شرایطی فراهم کنید که بتواند در مقابل دیگران بنوازد نوازندگی در مقابل غریبه ها به او این امکان را می دهد که بر استرس اجرا چیره شود.

۷ –انتظار نداشته باشید که بتوانید نقش معلم موسیقی کودکتان را در منزل بازی کنید چون احتمالا ناامید خواهید شد.

۸ – در صورت امکان آهنگهایی ساده که مورد علاقه کودکتان است را برای نوازندگی او بیابید.

آموزشگاه موسیقی شمال تهران



:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

هشت شكل حافظه در زمان اجرا مورد استفاده قرار میگیرند که در این پست قصد داریم درباره هرکدام از آنها توضیح مختصری داده شود.

در یک اجرا سه شکل حافظه وجود دارد:

حافظه موسیقیایی

حافظه بینایی

حافظه عضالنی

اما ممکن است هریک از آنها از راه های متفاوتی به یاری ما بشتابند. از این جهت می توان گفت دست کم هشت کانال متفاوت از حافظه برای ما سودمند است.

 

1- حافظه موسیقیایی شامل:

_ملودیک

_هارمونیک

_ریتمیک

_کیفی یا بیانی (حافظه مورد نیاز اهنگ, زمان و دیرند در موسیقی را دربرمیگیرد )

آموزشگاه موسیقی محدوده جردن

2- حافظه بینایی شامل:

_حافظه بیناییِ نت های موسیقی

_حافظه بینایی برای توالیِ شستی های پیانو و ترکیب آن ها

 

3- حافظه عضالنی

_احساس مکان و حرکت از نتی به نت دیگر یا احساس حرکت روی شستی های پیانو

_احساس حرکت شستی ها یا احساس سنگینی و باال و پایین رفتنِ شستی ها و احساس مدت زمانی که شستی ها لمس و نگاه داشته می شوند.

 

این نکات هم در تمرین ها و هم در آموزش به دیگران بسیار سودمند خواهد بود.به خاطر داشته باشید که ایجاد یک پیوند یا زنجیره ذهنی میتواند از همه این هشت مسیر حاصل شود که در هر مورد به مفهوم تجزیه و تحلیل هر یک از آنها می باشد.

آموزشگاه موسیقی شمال تهران



:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

با کمک هدفون جدید سونی هم می‌توان به موسیقی گوش داد هم اصوات محیطی را شنید!سونی در نمایشگاه SXSW تگزاس از هدفون‌هایی رونمایی کرده که به جای گوش دور گردن قرار می‌گیرند و اصوات را به طور مستقیم به بالا و گوش شما منتقل می‌کنند.به گزارش موسیقی ایرانی به نقل از ایتنا از فارس ، این گوشی سازگار با بلوتوث که فعلا Concept N نام گرفته قادر به ارسال صدا به جهات مختلف است و لذا برای استفاده از آن و گوش کردن به موسیقی نیازی به هدفون‌های خاص یا پد گوش و … نیست.

کلاس آموزش پیانو

مهم‌ترین علت ساخت این گوشی آن است که امروزه بسیاری از مردم با استفاده از گوشی خود در محیط‌های عمومی به موسیقی گوش می‌کنند و همین امر باعث می‌شود صداهای محیطی را نشنوند و بعضا به همین علت دچار حادثه یا مشکل شوند. با استفاده از گوشی یاد شده هم می‌توان به موسیقی مورد نظر گوش کرد و هم اصوات محیطی را شنید تا مشکلی برای فرد پیش نیاید.این گوشی‌های پیشرفته همراه با یک جفت لاستیک مخروطی شکل عرضه می‌شوند که برای برقراری ارتباط با هدفون دور گردن کاربرد دارند و اگر کاربر بخواهد به طور سنتی از گوشی استفاده کند می‌تواند از این روش برای رسیدن به هدف خود استفاده کند. البته از این طریق هم امکان شنیدن اصوات محیطی وجود دارد.گوشی مذکور دارای ابزار کنترل صوتی و دوربین هم هست و لذا کاربران می‌توانند با صدای خود آن را کنترل کنند. زمان عرضه و قیمت گوشی مذکور هنوز اعلام نشده است.

کلاس آموزش گیتار



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

آلبوم ناگفته، اثری از حافظ ناظری است که در سال ٢٠١٤ توسط کمپانی "سونی موزیک" در سراسر جهان منتشر شد. ناگفته، اولین بخش از پروژه سمفونی رومی، نخستین اثر موسیقایی از خاورمیانه است که به مدت هفت هفته در میان پرفروش‌ترین آثار رده‌بندی معتبر چارت بیلبورد قرار گرفت که از این مدت برای دو هفته در صدر فروش آثار موسیقی کلاسیک جهان بوده است. در ساخت آلبوم ناگفته، برندگان ٤٢ جایزه گرمی با حافظ ناظری و استاد شهرام ناظری همکاری داشتند.

 

 

 

 

به گزارش صفحه اخبار واوموزیک منتخبی از آلبوم ناگفته، به همراه سه قطعه موسیقی جدید و شنیده نشده، از روز سه شنبه، توسط شرکت هنر اول منتشر و در مراکز فراهنگی به مخاطبان عرضه می‌شود.

حافظ ناظری در مورد انتشار سه ترک جدید در آلبوم منتخب ناگفته توضیح داد: در سال ٢٠١٤، قبل از انتشار ناگفته، این آلبوم شامل نوزده قطعه و پنج فصل بود که مدت زمان آلبوم را به بالای ٧٠ دقیقه می‌رساند. طی جلساتی که با رؤسای کمپانی سونی داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که تعداد قطعات و زمان آلبوم بسیار زیاد است، و تصمیم بر آن شد که فصل "حیرانی" را از آلبوم جدا کرده و انتشار آن را به زمان دیگری موکول کنیم؛ که اکنون بعد از گذشت سه سال، هم زمان با اتمام تور موفق ناگفته که مخاطبان بسیاری را در سرتاسر ایران جذب نمود، و قبل از شروع کنسرت "آواز پارسی" که از تاریخ دهم تا سیزدهم مرداد ماه در تهران برگزار می‌شود، تصمیم به انتشار سه قطعه باقی مانده از آلبوم ناگفته گرفته شد.

علاقه‌مندان می‌توانند آلبوم "منتخبی از ناگفته به همراه سه قطعه جدید" را از مراکز معتبر فرهنگی هنری تهیه فرمایند و یا با مراجعه به سایت بیپ تونز قطعات را دانلود نمایند.



:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

اجراهای زنده

پینک فلوید به عنوان یکی از پیشگامان اجراهای زنده شناخته می‌شود که به دلیل اجراهای زنده پرخرج، کیفیت بالای صدا در هنگام اجرا و استفاده از افکت‌های صوتی نوآورانه و سامانه‌های پخش‌کننده صدای کوادرافونیک به شهرت فراوانی دست پیدا کرد. از نخستین روزهای ایجاد گروه، آن‌ها از افکت‌های دیداری برای همراهی با موسیقی روانگردانه‌شان در مکان‌هایی مانند یوفو کلاب در لندن استفاده می‌کردند.اجراهای مشهور به اسلاید و نورِ پینک فلوید یکی از نخستین‌ها در راک بریتانیایی بود و به شناخته‌شدن تعداد زیادی از گروه‌های زیرزمینی لندن کمک کرد.

آن‌ها در مراسم جشن آغاز به کار مجله اینترنشنال تایمز، که متعلق به «مدرسه آزاد لندن» بود، در سالن راندهاوس در برابر حدود ۲٬۰۰۰ نفر به اجرای زنده موسیقی پرداختند که افرادی همچون پل مک کارتنی و مرین فیث‌فول را نیز به خود جذب کرد. در اواسط ۱۹۶۶، یک مدیر تجهیزات تور به نام پیتر وین-ویلسون به بخش پشتیبانی گروه پیوست که تجهیزات نورافشانی گروه را با ایده‌های خلاقانه‌ای مانند استفاده از پولاریزرها، آینه‌ها و کاندوم‌های کشیده‌شده بهبود بخشید. پس از پایان قرارداد ضبط با ایمی، پینک فلوید یک ون فورد ترانسیت خریداری نمود و اعضا تصمیم گرفتند از آن به شکل نامعقولی برای حمل و نقل استفاده کنند. در ۲۹ آوریل ۱۹۶۷، پینک فلوید یک اجرای زنده کاملاً شبانه به نام تکنیکالور دریم ۱۴ ساعته که در کاخ الکساندرا واقع در لندن برگزار می‌شد را رهبری کرد. اعضا در حدود ساعت سه بامداد، پس از سفری طولانی در هلند، خود را به محل فستیوال رساندند؛ یعنی زمانی که خورشید در حال بالا آمدن بود.در ژوئیه ۱۹۶۹، به دلیل موسیقی و اشعار مربوط به اسپیس راک‌شان، اجرایی زنده در بی‌بی‌سی داشتند که برای پوشش خبری واقعهٔ به فرودآمدن «آپولو۱۱» بر روی ماه تمهید داده شده بود. در این اجرا پینک فلوید قطعه موسیقی به نام «مون‌هد» را اجرا کردند.

در نوامبر ۱۹۷۴، آن‌ها نخستین صفحه بزرگ پخش تصویرشان را خریداری نمودند که به مرور تبدیل به اصلی مهم در اجراهای زنده‌شان شد. در ۱۹۷۷، آن‌ها نخستین بار از خوک‌های بزرگ معلق و قابل بادشدن به نام «آلگی» در اجرایشان استفاده نمودند. «آلگی» که با هلیوم و پروپان پر می‌شد، بر فراز سر تماشاچیان پرواز می‌کردند؛ در تورِ «به‌شخصه» بارها با صدای بلندی منفجر شدند. آلبوم مفهومی دیوار تأثیر گسترده‌ای بر اجراهای بعدی پینک فلوید در تور و مکان‌های بزرگ گذاشت. در هنگام اجراهای زنده در تور دیوار، دیواری با ارتفاع ۴۰ فوت (۱۲ متر) متشکل از آجرهای مقوایی بین اعضا و تماشاچیان قرار می‌گرفت. در این زمان انیمیشن‌هایی بر روی دیوار به نمایش در می‌آمدند که صحنه‌های متفاوتی از داستان را به نمایش می‌گذاشتند. همچنین اعضا غول‌های بادی ابداع کردند که هر کدام از آن‌ها نمادی از یکی از شخصیت‌های داستان دیوار بود. یکی از اجراهای قابل توجه تور، اجرای «بی‌حس و راحت» بود. هنگامی که واترز در زمان آغاز اجرا به خواندن مشغول می‌شد، در تاریکی گیملور بالای دیوار منتظر نوبت خود می‌ماند و زمانی که نوبتش فرا می‌رسید، بلافاصله با نورهای آبی روشن و سفید دربرگرفته می‌شد. گیلمور روی جعبه‌هایی می‌ایستاد که چرخ‌هایی در زیرشان تعبیه شده بود؛ البته این وضعیتِ متزلزل از پشت سر توسط یک متخصص پشتیبانی می‌شد. یک سطح هیدرولیک بزرگ که توسط گیلمور و یک تکنسین هدایت می‌شد.

در طی تور ناقوس جدایی، شخصی ناشناس با نام مستعار «پوبلیوس»، پیغامی بر روی یک گروه خبری اینترنتی ارسال کرد و از طرفداران خواست تا معمایی ظاهراً پنهان در آلبوم را حل کنند. نورهای سفیدی که بر رو به روی صحنه اجرای پینک فلوید در رادرفورد شرقی می‌تابیدند، کلمه «انیگما پوبلیوس» را هجی می‌کردند. طی یک کنسرت در «ارلز کورت» که در ۲۰ اوت ۱۹۹۴ برگزار شد و از تلویزیون نیز پخش می‌شد، فردی کلمه «انیگما» را با حروف بزرگ بر روی پشت پرده صحنه به نمایش درآورد. میسن بعدها اذعان کرد که شرکت ضبط گروه، آن‌ها را وادار به ایجاد این معما کرده بود. این معما تا سال ۲۰۱۴ حل نشده باقی مانده‌است.

کلاس آموزش پیانو

موضوعات اشعار

به این دلیل که موضوعات اشعار واترز اغلب فلسفی بودند، رولینگ استون جهان‌بینی آن‌ها را «به وضوح تاریک» توصیف می‌کند. جر اُنیل درباره موضوع اشعار پینک فلوید می‌نویسد: «آن‌ها از واقعیت و خیال، زمان و مکان، علت و شانس، دل‌سوزی و بی‌علاقگی بهره می‌برند». واترز «همدلی» را به عنوان موضوع اصلی ترانه‌های پینک فلوید تعریف می‌کند.نویسنده، جورج رایش، موضوع قطعه سایکدلیک آلبوم فضولی، پژواک‌ها را ارتباطات واقعی و همدلی در کنار سایر موضوعات می‌بیند. نویسنده‌ای به نام دینا وینشتین، واترز را «تیره‌ترین مرد در راک» پنداشته و او را یک اگزیستانسیالیسم (هستی‌گرا) می‌داند. وی این موضوع را دلیل نقدهای مختلفی که آثار گروه دریافت می‌کند تصور می‌کند.

توهم‌زدایی، فقدان و عدم

واترز در ترانه دودی بگیر (از آلبوم کاش اینجا بودی) به انتقاد از واقعیات صنعت موسیقی می‌پردازد. این آهنگ به رابطه نابه‌سامان گروه با یکی از کارفرمایان ناشر موسیقی می‌پردازد که به خاطر فروش خوب آلبوم‌هایشان به آن‌ها تبریک گفت و خود را در یک دسته (با اعضا) می‌دید درحالی که فکر می‌کرد نام یکی از اعضا واقعاً «پینک» است. نویسنده، دیوید دتمر، می‌نویسد که اشعار آلبوم به «واقعیت‌های غیر انسانی دنیای تجارت» طعنه می‌زنند؛ یعنی شرایطی که یک گروه برای جمع‌آوری طرفداران باید آن را تحمل کند».

فقدان یکی از موضوعات اصلی در ترانه‌های پینک فلوید است. در این میان، گروه بارها به مسئله فقدان سید برت پس از ۱۹۶۸ و مرگ پدر واترز در جنگ جهانی دوم اشاره می‌کند. آلبوم تیره و تار در پشت ابر به ازدست‌رفتن حس جوانی می‌پردازد که گاهی با مسئله کهولت همراه می‌شود. استورم تورجرسن، که برای یک مدت طراح جلد آلبوم‌های پینک فلوید بود، در مورد اشعار کاش اینجا بودی می‌گوید: «ایده عدم حضور بود، زمانی که مردم تنها وانمود می‌کنند که هستند در حالی که فکرشان در واقع جای دیگری است. همچنین دستگاه‌ها و انگیزه‌های روانی مردم برای سرکوب حس حضور که بلافاصله به یک موضوع دیگر تبدیل می‌شود، فقدان: فقدان یک شخص و فقدان یک احساس». واترز می‌گوید: «این درباره عدم حضور هیچ‌کدام‌مان در آن‌جا است...[این] باید کاش اینجا بودی نام می‌گرفت.

اُنیل سربر موضوع نیستی را یکی از موضوعات اصلی اشعار پینک فلوید می‌دانست. واترز از موضوع نیستی یا عدم وجود، در دیوار استفاده کرد. بهترین نمونه برای این موضوع ترانه خلسه دلپذیر است: «اتفاقی نگاه کردم، برگشتم که ببینم، اما رفته بود، حالا نمی‌توانم نشانت دهم، آن بچه بزرگ شد، رویا رنگ باخت.» برت نیز در آخرین همکاری‌اش با پینک فلوید، ترانه جاگبند بلوز، به موضوع نیستی اشاره می‌کند: «من باید تو را مجبور کنم که این موضوع را روشن کنی که من اینجا نیستم.»

استثمار و ستم

نویسنده، پاتریک کراسکری، آلبوم جانوران ترکیب منحصر به فرد «موسیقی نیرومند و موضوعات انتقادآمیز» نیمهٔ تاریک به همراه تجسم هنرمندانه بیزاری دیوار می‌داند. او وجه مشترکی را بین موضوعات سیاسی آلبوم و رمان مزرعه حیوانات اثر جرج اورول تصور می‌کند. جانوران با یک تجربه ذهنی آغاز می‌شود که می‌پرسد: «اگر برایت تفاوتی ندارد که چه اتفاقی برایم افتاد، من هم برایم فرقی نمی‌کند که چه اتفاقی برایت پیش آمد.» سپس یک داستان آغاز می‌شود که در آن جانوران نماینده انسان‌ها هستند و از موسیقی برای انعکاس ذهنیات هرکدام از آن‌ها استفاده می‌شود. اشعار نهایتاً یک فضای پادآرمان‌شهری به وجود می‌آورند که نتیجه اجتناب ناپذیر یک جهان تهی از یکدلی و دلسوزی است واین‌گونه به پرسش پیشین پاسخ می‌دهد.

شخصیت‌های آلبوم شامل «سگ‌ها» که نمایندهٔ کاپیتالیست‌های پرشور هستند، «خوک‌ها» که نشان از فساد سیاسی دارند و «گوسفندها» که سمبل استثمارشدگان‌اند می‌شود. کراسکری «گوسفندها» را به دید افرادی می‌نگرد که در جامعه‌ای «فریب‌کار رشد کرده‌اند که با استفاد از مغالطه هویت فرهنگی» به وجود آمده‌است و دچار یک «آگاهی کاذب» است. «سگ‌ها» از دید او سمبل افرادی هستند که به‌طور خستگی ناپذیری به‌دنبال نفع شخصی و موفقیت هستند اما در نهایت به افسردگی دچار شده و کسی را ندارند که به آن‌ها اعتماد کنند. آن‌ها پس از استثمار در تمام طول عمر خود توسط خوک‌ها، از حس رضایت از زندگی تهی می‌گردند. واترز از مری وایتهاوس به عنوان نمونه‌ای از یک «خوک» یاد می‌کند؛ کسی که وقتی به به قدرت می‌رسد، از نیرویش برای تحمیل اعتقاد و ارزش‌های شخصی خود به جامعه سوءاستفاده می‌کند. در پایان آلبوم، واترز به همدلی با استفاده از اشعارش روی می‌آورد: «تو می‌دانی که برای من مهم است که چه اتفاقی برای تو می‌افتد و من هم می‌دانم تو هم برایت اهمیت دارد که چه بر من می‌گذرد.»اگرچه او هنوز اعتراف می‌کند که «خوک‌ها» همچنان به تهدید «سگ‌ها» به این موضوع که آن‌ها «سگ» هستند و به غذا نیاز دارند ادامه می‌دهند که سمبل حفظ تعادل بین دولت، اقتصاد و جامعه در مقابل نبرد دائمی بین آنان است.

بیگانگی، جنگ و دیوانگی

اُنیل سربر اشعار ترانه اختلال ذهنی (از آلبوم نیمه تاریک) را با نگره ازخودبیگانگی کارل مارکس مقایسه می‌کند؛ «کسی در سر من است، اما آن من نیستم.» اشعار ترانه «به ماشین خوش آمدی» از آلبوم کاش اینجا بودی به چیزی که مارکس آن‌را نظریه «بیگانگی یک چیز» می‌نامد، اشاره می‌کند. شخصیت اصلی این ترانه تا جایی به جمع‌آوری ثروت می‌پردازد که از خود و دنیای اطراف بیگانه می‌گردد. اشارات به «بیگانگی نوع بشر»، در آلبوم جانوران نیز یافت می‌شود؛ «سگ» به حد زندگی غریزی و غیرانسانی تنزل پیدا می‌کند. دتمر می‌نویسد «سگ‌ها» از یکدیگر بیگانه شده و فقدان درستی در خودشان را در «دنیایی بی‌رحم بدون جایی برای همدلی یا عمل به اخلاق»، «لازم و قابل دفاع» می‌دانند. «بیگانگی از دیگران»، در اشعار پینک فلوید،موضوعی است که به تناوب یافت می‌شود و موضوع اصلی آلبوم دیوار نیز هست.

در اشعار پینک فلوید جنگ، به عنوان خشن‌ترین نتیجهٔ ظهور بیگانگی از دیگران دیده می‌شود که از جمله موضوعات اصلی اشعار دیوار و بسیاری دیگر از ترانه‌های گروه است. پدر واترز، در هنگام جنگ جهانی دوم، در میدان نبرد کشته شد و اشعار او، اغلب به موضوع خسارت‌ها و بهای جنگ اشاره می‌کنند. از جمله در «سرجوخه کلگ» (۱۹۶۸)، «چهار آزاد» (۱۹۷۲)، «ما و آن‌ها» (۱۹۷۳) و «وقتی ببرها رها شدند» و «خانه یادگاری فلچر» از ضربه نهایی (۱۹۸۳)، آلبومی که او آن‌را به پدرش تقدیم کرد و نام دیگرش را مرثیه‌ای برای یک رویای پس از جنگ نهاد. اشعار آلبوم دیوار به وضوح از مسئله آموزش کودکان در جامعه انگلستان که به اعتقاد واترز پس از جنگ جهانی دوم از «مردان واقعی» تهی شده است، انتقاد می‌کنند که مسلماً این موضوع، از روابط شخصی او با زنان تاثیر منفی پذیرفته است.

اشعار واترز در نیمه تاریک ماه به مسئله فشارهای زندگی مدرن و این‌که چگونه این سختی‌ها گاهی به جنون منجر می‌شوند، اشاره می‌کند. او در این آلبوم سعی می‌کند به مسئله نابسامانی‌های روانی که در حال تبدیل به یک مشکل جهانی است بپردازد. البته او می‌خواست این آلبوم پیرامون موضوع مثبت‌اندیشی نیز باشد و آن‌را این‌گونه بیان می‌کرد: «یک نصیحت... افکار مثبت را بپذیر و افکار منفی را رد کن». رایش، برخی اشعار دیوار را درباره «تجربه دیوانگی به جای عادات و ریشه‌های اجتماعی که به جنون منجر شده یا آن‌را بنیان می‌کنند» می‌داند. شخصیت مثبت دیوار، پینک، نمی‌تواند با موقعیت‌های جدید زندگی‌اش کنار بیاید و این موضوع احساس گناه را بر او چیره می‌کند. او کم‌کم خود را از دنیای اطراف جدا کرده و دیواری بین خود و دنیای پیرامونش بنا می‌کند. زمانی که او کاملاً خود را از دنیای اطراف بیگانه می‌کند، درمی‌یابد که «دیوانه، بر روی رنگین کمان است». او سپس به این احتمال که خودش مقصر نابودی همه چیز باشد رسیدگی می‌کند و از خود می‌پرسد «آیا همهٔ این مدت من مقصر بوده‌ام؟» زمانی که پینک نزد خود به اشتباهاتش اقرار می‌کند، این موضوع را می‌پذیرد که خودش اجازه داده همه چیز نابود شود و در نهایت نتیجه می‌گیرد که مادر ازخودراضی او به درستی خواستار کنترل کردن او بوده، اقدام معلمش در تمسخر حس شاعرانه او صحیح بوده و همسرش حق ترک او را داشته است. او محاکمه‌ای برای «بروز دادن احساسات تقریباً بشری» برپا می‌کند و به حس بیگانگی از انسانیتش پی می‌برد. رایش می‌گوید درست مطابق با نوشته‌های میشل فوکو، واترز دیوانگی پینک را محصول زندگی مدرن که ویژگی‌هایش «عادت، هم‌وابستگی و بیمارهای روانی» هستند می‌داند.

دستاوردها و جوایز

پینک فلوید یکی از موثرترین و موفق‌ترین گروه‌های راک در همهٔ زمان‌ها می‌باشد. آن‌ها تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیون نسخه فروش داشته‌اند از جمله ۷۴٫۵ میلیون فروش تصدیق‌شده در آمریکا که ۳۷٫۲ میلیون از فروش تا ۱۹۹۳ بوده است. ساندی تایمز در لیست پرفروش‌ترین موسیقیدانان انگلیسی خود در سال ۲۰۱۳، واترز را با تخمین ثروت ۱۵۰ میلیون پوند در رده ۱۱، گیلمور را با ۸۵ میلیون در رده ۲۷ و میسن را با ۵۰ میلیون در رده ۴۷ قرار داد.

در سال ۲۰۰۴، ام‌اس‌ان‌بی‌سی، پینک فلوید را در رده هشتم فهرست «۱۰ گروه راک برتر» خود قرار داد. رولینگ استون آن‌ها در رده ۵۱ «صد هنرمند برتر تمام دوران‌ها» جای داد. کیو پینک فلوید را بزرگترین گروه تمام دوران‌ها نام داد. وی‌اچ‌وان آن‌ها را در بین ۱۰۰ هنرمند برتر تمام زمان‌ها در رده ۱۸ قرار داده است. «کالین لارکین» نیز رده ۳ در فهرست «۵۰ هنرمند برتر تمام زمان‌ها» خود را به پینک فلوید اختصاص داد که این رده‌بندی، بر اساس تعداد آلبوم‌های هر هنرمند در کتاب «۱۰۰۰ آلبوم برتر تاریخ» او انجام گرفت.

پینک فلوید جوایز بسیاری را دریافت کرده‌است، از جمله جایزه گرمی برای «بهترین مهندسی یک آلبوم غیرکلاسیک» که در سال ۱۹۸۰ و برای آلبوم دیوار به آن‌ها اهدا شد و نیز عنوان «برترین آهنگ اقتباس‌نشده» برای «آجری دیگر در دیوار» از فیلم دیوار که از سوی بفتا اهدا شد. همچنین، پینک فلوید در سال ۱۹۹۵ موفق به کسب جایزه گرمی برای «برترین قطعه بی‌کلام راک» برای آهنگ «ترک‌شده» گردید. درسال ۲۰۰۸ میلادی جایزه موسیقی پولار به این گروه راک اعطا شد و نیک میسن و راجر واترز در این مراسم حضور یافته و جایزه را از پادشاه سوئد دریافت کردند. پینک فلوید در سال ۱۹۹۶ به تالار مشاهیر راک اند رول، در ۲۰۰۵ به تالار مشاهیر موسیقی انگلستان و در ۲۰۰۵ به تالار مشاهیر هیت پرید راه پیدا کرد.

موسیقی پینک فلوید الهام‌بخش هنرمندان بسیاری بوده است: دیوید بووی، سید برت را الهام‌بخش بزرگی برایش دانست و اج از یوتو اولین پدال دی‌لی‌اش را پس از شنیدن کوردهای آغازین گیتار ترانه «سگ‌ها» از آلبوم جانوران، خریداری کرد.سایر گروه‌هایی که از پینک فلوید به عنوان گروه الهام‌بخش خود یاد کرده‌اند شامل: کوئین، تول، ردیوهد، کرافت‌ورک، ماریلیون، کوئینزرایک، ناین اینچ نیلز، د اُرب و اسمشینگ پامپکینز هستند.

کلاس آموزش گیتار



:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

بندرگاه حریره کیش که یک شهر باستانی در حال اکتشاف است یکی از جذابرین مکانهای دیدنی این جزیره محسوب میشود که تعجب باستان شناسان را از لحاظ تکنولوژی و معماری پیشرفته آن زمان بر انگیخته است. از جمله شگفت انگیزترین بخش های آن کانال هاییست که از این در سواحل اطراف این جزیره حفر شده که حتی تا بعضی ساختمانهای داخل جزیره نیز امتداد دارد و جزیره را به دریا وصل کرده است.

یکی دیگر از جاذبه های معماری این شهر تاریخی مدرن شیرهایی است که در کف اتاق ها برای گرفتن شیره خرما احداث شده است و به آن گرده ماهی میگویند.

بندرگاه حریره کیش در بهترین مکان جزیره بنا شده است زیرا ارتفاع ساحل از دریا به ده متر میرسد و همچنین وجود صخره های بلند و دماغه ها مانند یک بندرگاه طبیعی عمل میکند. علاوه بر اینها ساحل شمالی جزیره آب نسبتا آرامتری نسبت به سایر بخش ها دارد.

خرید تور ارزان داخلی در تهران

تاکنون سه بخش از بندرگاه حریره کیش کشف شده که در ادامه با این قسمتها آشنا میشوید:

خانه اعیانی بندرگاه حریره کیش:

خانه اعیانی یادآور خانه‌های چندخانوار قدیمی در داخل فلات ایران و در شهرهایی چون یزد، اصفهان و کاشان است و یکی از نمونه‌های قدیمی مسکن جمعی در حاشیه خلیج فارس محسوب می‌شود. علاوه بر وسعت خانه و همچنین فضاهای مختلف و متنوع آن، کاشی های ستاره‌ای شکلی که در این خانه به دست آمده است، همانند کاشی هایی است که زینت بخش بناهای مهم ایلخانی ایران همچون تخت سلیمان و سلطانیه است. پیدایی این مقدار کاشی که یقیناً عنصر وارداتی به جزیره است نشان می دهد که این عمارت به یکی از ثروتمندان کیش تعلق داشته است.

بخش کارگاهی و صنعتی بندرگاه حریره کیش:

این مجموعه درست در کنار دریا ساخته شده و دارای معماری و فضاهای ناشناخته‌ای است. مجموعه کانال‌های افقی و زیرزمینی و چاه‌های متعدد در گوشه و کنار، مجموعه‌ی بسیار جالب و نادری را تشکیل می دهد که هنوز عملکرد آن‌ها روشن نیست، اما به نظر می‌رسد که ارتباط مستقیم، با فعالیت‌های صیادی (صید ماهی، مروارید و مرجان) داشته و برای دسترسی آسان‌تر به دریا احداث گردیده است. شاید هم بتوان فرض کرد که این راهروها و کانال‌ها راه‌های مخفی بوده است که در مواقع هجوم و حمله اهالی شهری می توانسته‌اند به طور اضطراری از آن ها استفاده کنند.

حمام بندرگاه حریره کیش:

این حمام که به گفته باستان شناسان یکی از قدیمیترین حمامهای کشف شده در ایران است 500 متر مساحت دارد و از صحن ها و بخش های متعددی ساخته شده است شامل دو خزینه کوچک و بزرگ در جنوب آن و سربینه و گرمخانه و تون حمام است که این بخش ها با راهروسرپوشیده ای از بخش اصلی حمام جدا شده است

باز شواهد این طور پیداست که این بنا حمامی خصوصی بوده و به صاحب مجموعه اعیانی تعلق داشته است.

خرید تور ارزان جزیره کیش



:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

من معتقدم که توانایی نوازندگی استعداد ذاتی نیست بلکه قابلیتی است که میتوان آن را پرورش داد به شرط آنکه تعلیم صحیح و محیط فراگیری مناسب فراهم شود،بر این اساس باید به نکات زیر توجه شود:

پایه بیشتر عملکرد مربیان با تجربه و نوازندگان حرفه ای برنامه های دقیق روزانه بوده است، بنابراین برای پیشترفت خود باید برنامه ریزی درست و صحیح و با هدف داشته باشید.حتما باید قبل از شروع تمرین بدانید چه میخواهید انجام دهید بعد از آن متوجه خواهید شد که تمرینات شما چه خوب پیش رفته است.

توجه کنید که همیشه یک تمرین خوب با یک برنامه خوب و صحیح آغاز میشود،برای رسیدن به این هدف از مربی خود کمک بگیرید،مربی مورد نظر در مسیر متد آموزشی خود برنامه تمرین دقیق به شما ارائه خواهد داد.

گوش دادن به دروس و یا موسیقی مانند ( آماده کردن زمین) است،کاشتن بذرها (شروع تمرین) و میوه رسیده (اجرا کردن ) است بر این اساس تمرینات خود را پی ریزی و شروع خواهیم کرد، اما قبل از شروع به نکته مهم زیر توجه کنید:

به برنامه ریزی تمرین معلم خود وفادار باشید که من به آن تعهد اجرایی میگویم،با این کار بر پایه مشخصی حرکت میکنید و تمرین نتیجه بخش خواهید داشت.مهم این است که بدانید این برنامه ریزیها تنها یک وسیله اند نه تکلیف.هدف تمام آنها ایجاد پشتکار برای تمرین صحیح و مفید است که بیشترین خدمت را به هنرجو میکند، بنابراین:

کلاس آموزش گیتار

تعهد اجرایی داشته باشید

حال به آماده کردن زمین(گوش دادن به دروس یا موسیقی)می پردازیم:

همیشه به این نکته دقت کنید که موسیقی صوت است و صوت را بوسیله گوش میشنوند.بنابراین هر چقدر هنر گوش کردن را فرا گیرید،تشخیص و درک شما بیشتر میشود.چه بسا هنرجویانی دیده ام که با وجود اینکه ردیفهای موسیقی ایرانی را نواخته اند اما قادر به تشخیص دستگاه های موسیقی ایرانی نیستند و یا هنوز نمیتوانند ساز خود را کوک نمایند. به این ((تقویت مهارتهای شنیداری)) میگویند اما در ابتدای کار باید به تفاوت شنیدن و گوش کردن دقت کنید.

هنگام شنیدن یک قطعه موسیقی کل حواس باید معطوف به موسیقی باشد. همانطور که در حال گوش کردن هستید، سعی کنید به چیزهایی که می شنوید خوب فکر کنید و آنها را تجزیه و تحلیل نمایید تا بتوانید آهنگ را به خوبی درک کنید.

شنیدن یک کار فیزیکی است،اما گوش دادن یک امر ذهنی است.شنیدن به احساس می انجامد ولی گوش دادن به ادراک.شنیدن یک امر غیر ارادی است اما گوش کردن امری است ارادی.

بنابراین با کمی دقت می توان به تفاوت این دو دست یافت.توجه کنیدکه در موسیقی باید عمل گوش کردن انجام شود . خوب گوش کردن باعث تقویت قوه شنیداری و در نتیجه بالا رفتن قوه درک و تشخیص می شود.از عوامل موثر در این امر تقویت حافظه شنیداری و تقویت تمرکز نیز می باشد.

به این علت است که عده زیادی از موسیقی شناسان معتقدند که هنر شنیدن موسیقی دست کمی از هنر ساختن و اجرا کردن موسیقی ندارد.

از عوامل کلیدی در جهت تغییر فهم هنری نوازنده، شنیدن آثار موسیقی است.توجه کنید من برای تمرین و صرف زمان برای خوب گوش کردن، تاکید می کنم.یادتان باشد که کودکان بر اثر گوش کردن مداوم به صحبتهای بزرگسالان صحبت کردن را فرا می گیرند و هنرجوی موسیقی نیز مانند کودکان باید قسمی از زمان خود را برای گوش دادن به موسیقی صرف کند.

حال که به اهمیت گوش دادن پی بردیم،سوال این است برای رسیدن به این مهم چه کارهایی باید انجام شود؟

1)همانطور که گفتم از آهنگهای ساده شروع کنید و با دقت گوش کنید وسعی در حفظ آن نمایید.

2)به قطعاتی که مربی تان مینوازد وشما ضبط می کنید بسیار گوش کنید، سپس برای خود تکرار و حفظ نمایید.

3)همیشه دروس را برای خود زمزمه کنید،حتی در هنگام راه رفتن در خیابان می توانید تمرین کنید.

4)به برنامه شنیداری که مربی تان برای شما برنامه ریزی کرده تعهد اجرایی داشته باشید.

همیشه یادتان باشد برای اینکه نوازنده موفقی باشید باید شنونده خیلی خوبی باشید.

کلاس آموزش پیانو



:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

چرا عده ای از هنرجویان محترم قادر به کوک کردن ساز خود نیستند؟

چرا عده ای از هنرجویان محترم قادر به تشخیص ریتم و اصوات موسیقی نیستند؟

چرا عده ای از هنرجویان عزیز قادر به تشخیص دستگاه های موسیقی سنتی نیستند؟

هنگامی که به بررسی وضعیت بسیاری از هنرجویان می پردازیم متاسفانه ضعف زیادی در شناخت و شنیدن آثار موسیقی و درک آن شاهد هستیم و یا می بینیم که در شناخت آثار ساز تخصصی خود، آثار موسیقایی سایر سازها و قطعات گروهی و اصوات نیز ناتوانند جواب کلیه سوالات فوق فقر شنوایی است این فقر شنوایی در هنرجو شاید در ابتدا مهم جلوه نیاید ولی در بسیاری از افراد با گذشت زمان باعث سرد شدن هنرجو،عدم اعتماد به نفس و کنار گذاشتن ساز می شود.

یکی از منطقی ترین راههایی که منجر به علاقه مندی انسان به امور مختلف می شود، بوجود آمدن شناخت به آن امر در فرد است.ما تا زمانی که شناختی نسبت به چیزی نداریم علاقه ای نیز به آن پیدا نمیکنیم.هر چه زمان می گذرد و ما در راه شناخت گام بر می داریم به موضوع علاقه مندتر می شویم.

با توجه به مشکلاتی که هنرجو در راه یادگیری موسیقی با آن روبه رو است نظیر مسایل مالی،رفت و آمد به کلاس،زمان کوتاه کلاس و .... اهمیت شنیدن می تواند عاملی باشد برای ترغیب و انگیزه هنرجو به ادامه راه. بر اثر شنیدن آثار موسیقی هنرجو ذوق و اشتیاق هنری پیدا کرده و تمایل به ادامه نوازندگی و فراگیری موسیقی در او افزایش می یابد. از طرفی هر چقدر فرد با علاقه به شنیدن آثار موسیقی بپردازد پس از مدتی ترکیب و جمله بندی آهنگ ها را متوجه خواهد شد.وقتی هنر آموز تفاوت میان زیر و بم ریتم ها و تن صدا را درک کرد و یا صدای مثلا تار را از بین صداهای دیگر تشخیص داد گوش تقویت شده و هوش موسیقایی فرد افزایش می یابد.

شرط اول موسیقی آن است که شنونده کاملا گوش فرا دارد و آماده درک و یادگرفتن باشد.یک سمفونی یا اپرا بدون هدف ساخته نشده و هر جمله موسیقی با جمله بعدی،رابطه محکم و دقیقی دارد.آهنگساز در مدتی که آهنگ اجرا میشود،شنونده را از فراز و نشیب احساسات عبور میدهد و حالات مختلفی در ذهن شنونده بوجود می آورد و به این وسیله آنچه را که از زوایای روح خود الهام گرفته در قلب او جای میدهد.

حال که به اهمیت شنیدن پی بردیم گامی فراتر گذاشته و آماده گوش کردن و درک و دریافت یک قطعه موسیقی خواهیم شد.اما قبل از این باید بدانیم شنیدن چیست؟ گوش کردن چیست؟ و آیا اختلافی بین این دو وجود دارد ؟ و در واقع تفاوت بین شنیدن و گوش کردن را بدانیم.

کلاس آموزش گیتار

بین گوش کردن(listening)وشنیدن(hearing)تفاوت وجود دارد.همواره شنیدن یک امر غیر ارادی است که بصورت تصادفی صورت می پذیرد،مثلا شما بدون اینکه اراده کنید صدای شکستن شیشه را می شنوید.اما در گوش کردن شما از روی عمد و اراده مثلا به صدای حرف زدن مربی خود گوش می دهید.

اشتباه است که فکر کنید گوش دادن، غیر ارادی و یک فرایند طبیعی است و به شیوه هایی که بتوان آن را بهتر کرد، توجه نکنید.

ابعاد دیگر گوش دادن توجه کردن است(attention).در واقع گوش دادن شامل ابعاد دیگری مانند فهمیدن، توجه دقیق، تحلیل و ارزیابی است.

شنیدن، یک فرایند جسمی،میکانیکی پیچیده اما فعالیتی خودکار و بدون کنش است.ممکن است شما صدایی بشنوید بدون اینکه به شکل خود آگاه درگیر آن شوید اما گوش دادن، فرایند تکامل یافته شنیدن است.برای روشن شدن مطلب مثالی میزنم:

وقتی فردی در حال صحبت کردن است شما فقط صدای او را میشنوید.

گوش کردن آن است که صدای فرد را میشنوید و می توانید گفته های طرف مقابل را پردازش کنید، تفسیر کنید و زیرو رو کنید.اما در شنیدن اگر طرف مقابل سوالی از شما راجع به حرف هایش بپرسد نمی توانید پاسخ دهید.

در واقع تفاوت و تشابه میان گوش دادن و شنیدن مانند نسبت فکر کردن و حس کردن است.روشن کردن رادیو و انجام دادن کاری دیگر گوش کردن نیست.

گوش کردن توجه کردن است و این کاری است که انجام دادنش به اشتیاق برای درک مطلب نیاز دارد و روندی بسیار پویا و مشارکتی دارد.

فراموش نکنید:

اگر خوب گوش کنید هم بهتر می فهمید و هم فهمیده ها دقیق تر و ماندگارتر در ذهن می ماند.

بنابراین گوش دادن معنا بخشی به شنیده هاست به این معنی که گوش دادن مستلزم توجه کردن، تمرکز، ترجمه و تفسیر و به خاطر سپاری محرکهای صوتی است. گوش دادن ابزار یادگیری و یک اصل مهم در یادگیری و بخش جدایی ناپذیر برنامه آموزش موسیقی است.

گوش دادن یک ضرورت است و خوب گوش کردن یک هنر

کلاس آموزش پیانو



:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1396 | نظرات ()